Bäver 6-7 år

Bäverscouterna kan du vara med i när du går i förskoleklass eller i första klass. Detta är avdelningen för våra yngsta scouter.

Möten: Torsdagar kl.18.00-19.30

Här får du vara med om en massa spännande och roliga saker. Vi leker många roliga lekar och lär oss att vara vänner med naturen. Hos bävrarna får vi lära oss det allra mest grundläggande om hur det är att vara scout genom att prova på och leka oss fram.

Vi träffas en gång i veckan i vårt scouthus. På varje möte har vi ett tema som vi arbetar med. Till exempel lär vi oss om naturen, allemansrätt, vad man ska göra om man skadar sig, vi bakar och lagar ibland lättare mat på våra trangiakök, mm. Vi leker och sjunger tillsammans. Några gånger om året åker vi även på övernattningar och läger.

Bäver 6-7 år

Ledare på Bäver