Upptäckare 10–12 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna träffar du nya kompisar och har kul. Tillsammans med kompisarna får du umgås och lära dig olika saker varje gång ni ses.

Möten: Måndagar kl 18.30-20.00

Som upptäckarscout får du lära dig om knivar, eldning, sjukvård, surrning, matlagning över öppen eld och annat som är väldigt bra att kunna som scout. Vi leker såklart också för att lära känna varandra på ett avslappnat och roligt sätt. I Scouterna lär vi oss inte hur man gör genom att läsa böcker utan vi lär oss genom att prova på riktigt istället.

När man är scout gör man alltid sitt bästa, men det gör inget om någonting råkar bli fel. Man kan lära sig mycket av sina misstag. Vi brukar därför alltid reflektera över våra möten så att vi kan utvecklas till nästa gång.

Varje sommar åker vi iväg på ett läger där vi bor i tält en vecka och gör olika saker som vi övat på under årets alla möten i scouthuset.