Bli en del av vårat gäng!

15 mars, 2023 av madde

Hej och välkomma till Tynnereds scoutkår!Tynnereds Scoutkår

Här har vi kul både som vuxna och som barn. Vi lär oss om skogen, livet och om varandra. Vi träffas varje vecka på scoutmöten med andra scouter. Vi åker iväg både på kortläger under helger och på sommarläger.

Tynnereds scoutkår är en ideellförening där ledarna på avdelningarna är vuxna scouter, föräldrar till scouter eller vuxna som har ett intresse av att ge barn en meningsfylld fritid. Vi som tar hand om scouterna får inte betalt (alltså inget avlönat arbete) utan gör detta på vår fritid för att det är kul och vi får så mycket positiv energi. Häng på du med!

Vi behöver fler vuxna deltagare i vår kår. Vi vill verkligen välkomna dig/er som har ett socialt intresse och gillar att umgås med barn och andra vuxna. För att vara med som vuxen måste man inte ha några förkunskaper. Vi hjälper varanda att komma in i verksamheten. Tveka inte att hör av er!

Var redo, alltid redo!

tynneredsscout@gmail.com