Kårutfärd oktober- Hösttunnan 2023

4 september, 2023 av madde

Hösttunnan 2023
6-8 oktober på Härsjösand (Härryda)

Årets höstläger för spårare, upptäckare, äventyrare och utmanare. Under helgen kommer det att bli flera spår där du får pröva dina scoutkunskaper och göra utmaningar. Vi kommer att ha lägerbål och även spökvandring för den som vågar utlovas! Föräldrar är välkomna att följa med.

Förläggning: Spårare och upptäckare sover inomhus i sängar eller på golvet. Äventyrare och utmanare  kommer att tälta. Tänk på att det kan vara kallt på natten, en varm sovsäck behövs gärna med ett påslakan i för att inte frysa. Tänk även på att om du har luftmadrass är det bra att  ta med en filt eller ett liggunderlag att lägga på madrassen för att hålla värmen.

Resa: Vi åker bil till och från lägret och behöver hjälp av er föräldrar att köra. I
anmälan anger ni om ni kan köra samt hur många platser ni har i bilen.
Samling: Fredag 6/10 samling vid scouthuset kl:17:30
Hemma: Söndag 8/10 ca kl:14:30 vid scouthuset.

Kostnad: Eftersom vi fått ett överskott från årets sommarläger har vi beslutat att kåren  Kommer att sponsra alla deltagare med 100kr, så avgifterna blir
scouter  300 kr,  utmanare 200 kr,  ledare 100 kr,  Föräldrar  150 kr
Avgiften betalas in på Bg: 965-7461 märk med höstläger + namn

Anmälan: Via länk: https://forms.gle/autuMhdkvFMeMtT78  senast 30/9

Packlista: Packa i ryggsäck eller väska. Glöm inte namna dina saker. Vi kommer vara mycket ute så  varma kläder/skor och regnkläder är ett måste.
Sova: Sovsäck, ev kudde, liggunderlag
Matpåse:  Djup tallrik (plast/metall), bestick, mugg/kåsa, diskhanduk, hajkbricka om du har.
Necessär: Tvål, handduk, tandborste, tandkräm, hårborste, deo, ev mediciner mm.
Kläder: Scoutskjorta + kårhalsduk, varm tröja/fleece, t-shirt, strumpor, underkläder, varma sockor, mössa, vantar, halsduk, extra byxor, nattkläder, regnkläder (Jacka+Byxor),
Skor: Stövlar eller kängor, gummiskor, ev inneskor
Övrigt: Ficklampa, kniv (om du har knivbevis) -Papper & penna, sittunderlag – Ev kortlek / litet spel, ev gosedjur. Det är okej att ta med lite godis, obs inga nötter!

Prata med din avdelningsledare om du har några frågor.

Välkomna! Hälsningar ledarna i Tynnereds scoutkår